Eğitim

Fakültesi

Fakültemiz uluslararası standartlarda alan bilgisine hâkim, sürekli gelişmeyi hedefleyen, öğrencilerine güvenen, erdemli, toplumun geleceğine yön veren öğretmenler yetiştirmeyi amaçlar.

Öğrencilerimiz, Üniversite yerleşkesinde bulunan Marmara Eğitim Kurumlarındaki anaokulları, ilkokul, ortaokul, kolej, fen lisesinde daha okurken eşzamanlı mesleki deneyim elde etme şansını yakalar, uygulama ile iç içe bir eğitim hayatı yaşar.

Fakülte çatısı altında kurulan Çocuk Üniversitesi ilkokul ve ortaokul öğrencilerini çok farklı bilgi alanlarıyla buluşturmakta; Millî Eğitim Bakanlığı, IB Organizasyonu, Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı ve Tohum Otizm Vakfı gibi kurumlarla işbirlikleri yapılmaktadır. Rehberlik Sempozyumu, Eğitim Zirvesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Kongresi, Çocuk Edebiyatı Sempozyumu gibi ulusal ve uluslararası çapta önemli etkinlikler geleneksel olarak düzenlenmektedir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği Programlarımız 2019-2020 eğitim öğretim yılında YÖK tarafından yetkilendirilen Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğince (EPDAD) akredite edilmiştir.

Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Türk Milli Eğitim Sistemine, çağın koşullarına uygun, aydın, sosyal sorumluluk sahibi ve kuramsal bilgisini günlük yaşamın problemlerine taşıyabilecek öğretmenler ve psikolojik danışmanlar yetiştirmek amacıyla 2001 yılında kurulmuştur.

Program Hakkında

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı 20 yıldan fazla bir süredir yetkin, donanımlı, alan bilgisi ve meslek bilgisi tam 500 den fazla mezun vermiştir.

İngilizce Öğretmenliği Programı, hem akademik hem de mesleki yönden donanımlı öğretmenler yetiştirmeyi hedefler. Öğrencilerimiz, eleştirel düşünebilen, araştıran, çağdaş öğretim yaklaşımlarını uygulayabilen ve hem ulusal hem de uluslararası düzeyde etkili iletişim kurabilen bireyler olarak yetişirler. Alanında uzman ve eğitim tutkusu taşıyan akademik kadrosuyla İngilizce Öğretmenliği Programı, öğrenme sürecini birlikte deneyimlemeye hazırdır.

Misyonumuz; toplumu ve dünyayı tanıyan, mesleğine gönülden bağlı, çağın gereksinimlerine uyum sağlayan İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir. Vizyonumuz ise; anadili İngilizce olmayan en iyi İngilizce öğretmenlerini yetiştiren örnek bir program olmaktır.



Neden Bu Program?

Maltepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programı, alanında uzman, öğrenci merkezli ve mesleğine tutkuyla bağlı bir akademik kadro tarafından yürütülmektedir.

Öğrencilerimiz 4 yıl boyunca %25’i seçmeli olan ve teoriyi ve uygulamayı bir araya getiren derslerin yanına 4.sınıfta iki dönem boyunca Maltepe İlçesinde bulunan uygulama okullarında bölüm akademisyenleri ve okullarda görev yapan İngilizce Öğretmenleri nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması yaparak mesleki deneyimlerini geliştirmektedirler.

İngilizce Öğretmenliği Programının en önemli farkı, öğrencilerinin tamamının bir dönem devlet okullarında bir dönem de Maltepe Üniversitesi ile aynı kampüste bulunan Marmara Eğitim Kurumlarında Öğretmenlik Uygulaması yaparak hem devlet okulu hem özel okul deneyimi kazanmalarıdır.

Maltepe Üniversitesi’nin güçlü eğitim felsefesiyle şekillenen bu bütünsel yaklaşım, öğrencileri yalnızca mezun olmaya değil; aynı zamanda alanında yetkin, yenilikçi ve fark yaratan öğretmenler olarak mesleğe atılmaya hazırlamaktadır. Öğretmenlik mesleğine gönül veren tüm adayları bu gelişim yolculuğuna davetlidir.

İngilizce Öğretmenliği Programı, her yıl dil öğretimine yönelik güncel yaklaşımların paylaşıldığı akademik bir sempozyum düzenleyerek farklı üniversite ve okullardan akademisyen ve öğretmenler ile öğrencileri ağırlamaktadır ve öğrencilerimize ve akademisyenlerimize bilgilerini yenileme ve geliştirme fırsatı sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilerimizin materyal tasarımı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla Çocuk Gelişimi Bölümü ile iş birliği içinde kelime öğretimine yönelik oyun geliştirme yarışması düzenlenmektedir. Bunlara ek olarak, yıl boyunca hem akademik hem de mesleki gelişimlerini destekleyecek atölye, seminer ve uygulamalı etkinliklerle öğrencilerimiz çok yönlü olarak geleceğe hazırlanmaktadır.

Yarışmadan görüntüler için tıklayınız

Çift Anadal, Yandal, Yatay ve ve Dikey Geçiş Olanakları

Maltepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programı, öğrencilerine çok yönlü bir akademik gelişim sunmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, başarılı öğrencilerimize Çocuk Gelişimi, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği bölümleriyle çift anadal yapma fırsatı sunulmaktadır. Çift anadal programları sayesinde öğrencilerimiz, İngilizce öğretmenliğinin yanı sıra farklı alanlarda da uzmanlaşarak mezuniyet sonrası kariyer yollarını genişletebilir, çok disiplinli bir bakış açısı kazanabilirler. Bu olanaktan faydalanmak isteyen öğrencilerimiz, akademik danışmanları ile görüşerek detaylı bilgi alabilmekte ve başvuru süreçlerini planlamaktadır.

Uluslararası Değişim Programları

Maltepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programı, öğrencilerine yalnızca ulusal değil, uluslararası düzeyde de gelişim fırsatları sunmaktadır. Erasmus+ değişim programı kapsamında öğrencilerimiz Avrupa’nın farklı ülkelerinde hem eğitim hem de staj hareketliliğine katılarak yabancı bir akademik ortamda deneyim kazanmakta hem kültürlerarası etkileşim becerilerini geliştirmektedir.

Her yıl değişim programlarına katılan çok sayıda öğrencimiz yanında öğretim elemanlarımız da anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde ders vermekte, bölümümüzde anlaşmalı üniversitelerden gelen misafir öğretim üyelerini ağırlayarak uluslararası bir akademik etkileşim ortamı sunmaktadır. Bu sayede hem öğretim elemanlarımız hem öğrencilerimiz, güncel yaklaşımları farklı perspektiflerden dinleme ve küresel eğitim eğilimlerini yakından takip etme imkânına sahip olmaktadır. Eğitimde sınırları aşmak isteyen tüm öğrenciler için güçlü bir uluslararası ağ sunulmaktadır.

Eramus+ programı kapsamında yapılan ziyaretlerden örnekler inin tıklayınız

Akreditasyonlar, TYÇ Logoları ve Yetki Belgeleri

İngilizce Öğretmenliği Programı 2020-2025 yılları arasında Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından İngilizce Öğretmenliği alanında önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartları karşıladığı için akredite edilmiştir.

Programımız, üniversitemizde, ulusal düzeyde bir eğitim sistemindeki yeterlilikleri ve bunların birbirleriyle ilişkilerini açıklayan Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) logosu kullanım hakkını elden 10 programdan bir tanesidir.

Bu belgeler programımızın hem ulusal hem uluslararası kalite standartlarına göre işleyişi olduğunu gösteren ve mezunlarımızın diplomalarının niteliğini artıran önemli belgelerdir.

İkili Anlaşmalar, Staj ve Mezuniyet Sonrası İş Olanakları

İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki her kademedeki devlet okullarında ve özel okullarda İngilizce öğretmenliği, bölümüzde bulunan Yüksel Lisans programı ile devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi olarak akademisyenlik yapabilmektedir. Ayrıca çok iyi İngilizce bilen lisans mezunları olarak pek çok sektörde farklı işler yapabilecek bilgi ve beceriler ile donatılmaktadır.

İletişim ve Sosyal Medya Hesapları

Maltepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programı hakkında daha fazla bilgi almak, merak ettiklerinizi sormak ya da bölümümüzdeki güncel gelişmeleri ve etkinlikleri takip etmek isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sorularınızı [email protected] adresine e-posta göndererek bize ulaştırabilir; bölümümüzün akademik ve sosyal etkinliklerini yakından takip etmek için Instagram’da @elt.maltepe hesabımızı inceleyebilirsiniz. Sizleri hem çevrim içi hem de kampüs ortamımızda tanımaktan mutluluk duyarız!

Program Hakkında

Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yer alan İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, çağın gereksinimlerine cevap verebilecek nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlayan dört yıllık bir lisans programıdır. Matematik, bireyin analitik düşünme, akıl yürütme, problem çözme ve soyutlama becerilerini geliştiren evrensel bir dil ve düşünme aracıdır. Bu yönüyle matematik öğretimi, her ülkede her düzeyde eğitimin temel yapı taşlarından biridir. Matematik eğitiminin bir ülkenin kendi dilini öğretme çabasıyla eşdeğer öneme sahip olduğu gerçeğinden hareketle, bu program matematiği sadece bir ders değil, bireyin entelektüel gelişimini destekleyen bir yaşam becerisi olarak ele almaktadır.

Programın temel amacı, alan bilgisinde güçlü, öğretim yöntem ve tekniklerine hâkim, eğitim teknolojilerini etkin kullanan, öğrencilerine matematiği sevdiren, vizyon sahibi öğretmenler yetiştirmektir. Öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerinin yanı sıra, iletişim, iş birliği, eleştirel düşünme, dijital okuryazarlık ve yaratıcı problem çözme gibi 21. yüzyıl becerileriyle donatılması da bu programın önemli hedefleri arasındadır. Bu bağlamda öğrenciler, hem kuramsal derslerle matematiksel altyapılarını güçlendirmekte hem de okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamalarıyla mesleki pratik kazanmaktadır.

Programın misyonu; matematik öğretiminde çağdaş kuram ve uygulamaları birleştiren, etik değerlere bağlı, öğrenme ve öğretme motivasyonu yüksek bireyler yetiştirmektir. Vizyonu ise; bilimsel gelişmeleri izleyen, teknoloji ile entegre çalışabilen, matematik öğretimini yaratıcı ve etkili yollarla gerçekleştiren öğretmenler aracılığıyla Türkiye’nin ve dünyanın eğitimine katkı sunmaktır.

Bu bütüncül yaklaşım doğrultusunda mezunlarımız yalnızca bilgiyi aktaran değil, aynı zamanda bilgi üreten, öğrenmeyi yaşam boyu sürdüren, öğrencileriyle güçlü bağlar kurabilen ve öğretme sürecini sorgulayıcı biçimde yöneten bireyler olarak yetişmektedir. Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okulları ve özel öğretim kurumlarında Matematik Öğretmeni olarak görev alabilir, yurt dışında öğretmen ihtiyacı bulunan ülkelerde çalışma olanağı bulabilir ve isterlerse akademik kariyerlerine yüksek lisans ve doktora programlarıyla devam edebilirler.

Maltepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, matematiğin soyut dünyasını öğrencilerine sevdiren, eğitim bilimiyle matematik bilgisini harmanlayan ve değişen dünyaya uyum sağlayabilen öğretmenler için güçlü bir başlangıç noktasıdır.

Neden Bu Program?

Maltepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, sadece alan bilgisi güçlü öğretmenler değil; aynı zamanda çağdaş eğitim yaklaşımlarına hâkim, yaratıcı düşünebilen, dijital okuryazarlığı gelişmiş ve öğrenci merkezli öğretim uygulamalarını benimseyen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Program, matematiği sadece öğretilecek bir konu değil, düşünsel gelişimi ve yaşam becerilerini destekleyen bir araç olarak ele alır.

Programda öğrenciler, kuramsal derslerle güçlü bir matematiksel temel kazanırken; okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamaları gibi alan dersleriyle mesleki becerilerini sahada geliştirme fırsatı bulurlar. Dersler, öğrenci katılımını önceleyen yöntemlerle işlenir; etkileşimli materyaller, öğretim teknolojileri ve yaratıcı ölçme araçlarıyla desteklenir.

Programın en dikkat çekici yönlerinden biri, öğrencilerin ilgi alanlarına göre yönlenebileceği seçmeli ders havuzu sunulmasıdır. Öğrenciler, öğretmenlik becerilerini destekleyen ya da eğitimle ilişkilendirilebilecek farklı alanlara yönelik seçmeli dersler alabilirler. Bu dersler her yıl akademik kurul tarafından belirlenmekte olup; öğrencilerin bireysel gelişimlerini, ilgi alanlarını ve kariyer hedeflerini destekleyecek şekilde çeşitlenmektedir.

Bunun yanı sıra, Maltepe Üniversitesi’nin sunduğu üniversite seçmeli dersleri aracılığıyla öğretmen adayları psikoloji, sanat, girişimcilik, dijital medya, iletişim, çevre bilinci, etik ve yabancı dil gibi farklı alanlarda da kendilerini geliştirme imkânına sahiptir. Böylece öğrenciler sadece mesleki yeterlilik değil; aynı zamanda çok yönlü ve kültürel açıdan zengin bir donanımla mezun olurlar.

Modern derslikler, teknolojik destekli öğretim altyapısı, öğrenci kulüpleri, akademik danışmanlık sistemi ve sosyal sorumluluk projeleri ile desteklenen bu program, öğretmen adaylarını 21. yüzyıl eğitim ortamına en iyi şekilde hazırlamayı hedefler. Maltepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, bireyleri hem meslek hem de yaşam için hazırlayan bütüncül bir öğrenme deneyimi sunar.

Çift Anadal, Yandal, Yatay ve Dikey Geçiş Olanakları

Programda kurum içi yatay geçiş olanağı bulunmaktadır. Öğrenciler, üniversite içinde başka programlara geçiş yapmak istediklerinde ilgili yönetmelikler doğrultusunda başarı notu ve kontenjan esaslarına göre değerlendirilmektedir.

Ayrıca bu programa Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile kayıt kabulü yapılmamaktadır. Yani ön lisans mezunları bu programa geçiş sağlayamaz. Bu durum, programın lisans düzeyinde baştan sona bütüncül bir öğretmen eğitimi perspektifiyle yapılandırılmış olmasından kaynaklanmaktadır.

Bu yönleriyle program, öğrenciye farklı akademik alanlarla bağ kurma fırsatı sunarken; aynı zamanda planlı, istikrarlı ve derinlemesine bir öğretmenlik eğitimi süreci vaat eder.

Uluslararası Değişim Programları

Maltepe Üniversitesi, öğrencilerine uluslararası vizyon kazandırmak amacıyla birçok farklı ülke ve üniversite ile iş birliği içindedir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı öğrencileri de bu kapsamda Avrupa Birliği’nin desteklediği Erasmus+ Öğrenci Değişim Programı aracılığıyla yurt dışında eğitim alabilme ve staj yapabilme imkânına sahiptir.

Öğrenciler, Erasmus+ kapsamında anlaşmalı üniversitelerde bir ya da iki dönem boyunca öğrenim görebilirler. Bu süre zarfında aldıkları dersler, akademik danışman onayıyla kendi programlarına eşdeğer olarak sayılmakta ve öğrenciler mezuniyet sürecinden geri kalmadan uluslararası bir eğitim deneyimi kazanabilmektedir.

Maltepe Üniversitesi’nin Yunanistan, Romanya, Makedonya ve Bulgaristan gibi ülkelerdeki çeşitli üniversitelerle Erasmus anlaşmaları bulunmaktadır. Bu ülkelerdeki eğitim fakülteleriyle yapılan iş birlikleri sayesinde öğrenciler, farklı kültürlerde öğretmenlik deneyimlerine tanıklık edebilmekte; pedagojik bakış açılarını zenginleştirmektedir.

Uluslararası değişim olanakları yalnızca akademik gelişimi değil, kişisel ve kültürel gelişimi de desteklemektedir. Yurt dışı tecrübesi edinen öğrenciler hem yabancı dil becerilerini geliştirir hem de küresel ölçekte bir öğretmen profili oluşturma yolunda önemli bir adım atarlar.

Akreditasyonlar, TYÇ Logoları ve Yetki Belgeleri

Maltepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, öğretmen yetiştirme alanında kalite güvencesine büyük önem vermektedir. Bu kapsamda program, Eğitim Fakülteleri Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından değerlendirilmiş ve 15 Mayıs 2020 – 15 Mayıs 2025 tarihleri arasında geçerli olacak şekilde akredite edilmiştir. EPDAD akreditasyonu, öğretmen eğitimi programlarının eğitim-öğretim süreci, öğretim elemanı yeterliliği, fiziki altyapısı ve kalite güvence sistemine göre değerlendirildiğini gösteren önemli bir kalite belgesidir. Bu akreditasyon, programın hem ulusal düzeyde tanınırlığını artırmakta hem de öğrencilerin diplomalarının güvenilirliğini ve mesleki yeterliliğini belgelemektedir. EPDAD belgesi, yalnızca bir onay değil; sürdürülebilir kalite anlayışının ve sürekli iyileştirmenin sistematik biçimde işletildiğinin bir göstergesidir.

Program aynı zamanda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile uyumlu yapılandırılmıştır. TYÇ logosu, programın mezunlarına kazandırdığı yeterliliklerin yalnızca Türkiye’de değil, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (EQF) ile de eşleştirilebilir nitelikte olduğunu gösterir. Bu durum, mezunlarımızın uluslararası düzeyde akademik tanınırlık ve mesleki hareketlilik elde etmesine katkı sağlamaktadır.

TYÇ logoları yalnızca sembolik göstergeler değil; aynı zamanda şeffaf, öğrenci odaklı ve sürekli gelişime açık bir öğretim anlayışının göstergeleridir. Öğrencilerimiz, kalite güvencesi altına alınmış bir programda eğitim almanın ayrıcalığını yaşamakta ve mezuniyet sonrası kariyer yollarına güvenle adım atmaktadır.

İkili Anlaşmalar, Staj ve Mezuniyet Sonrası İş Olanakları

Maltepe Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, öğrencilerine teorik bilginin yanı sıra uygulama deneyimi kazandırmaya büyük önem verir. Bu doğrultuda, program kapsamında öğrenciler, resmî olarak belirlenmiş devlet okullarında öğretmenlik uygulaması yapma olanağına sahiptir. Bu uygulamalar, Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan protokoller çerçevesinde yürütülmekte ve öğrencilerin mezun olmadan önce gerçek sınıf ortamında aktif rol alarak deneyim kazanmalarını sağlamaktadır.

Program ayrıca üniversitenin çeşitli fakülteleriyle ve dış paydaşlarla geliştirdiği ikili iş birlikleri sayesinde, öğrencilerine hem sosyal sorumluluk projelerinde hem de eğitim alanına yönelik saha çalışmalarında yer alma fırsatları sunmaktadır. Bu kapsamda, eğitim fakültesi ile özel okullar, yayınevleri ve eğitim danışmanlık firmaları arasında geliştirilen ortak çalışmalar, öğrencilere mezuniyet öncesi farklı eğitim ortamlarını tanıma imkânı sunar.

Mezuniyet sonrasında öğrencilerimiz, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında, özel okullarda, özel öğretim kurslarında ve yayıncılık sektöründe matematik öğretmeni ya da eğitim uzmanı olarak istihdam edilebilmektedir. Ayrıca uluslararası öğretmen istihdam programları sayesinde yurt dışında öğretmenlik yapma olanakları da bulunmaktadır. Özellikle bazı ülkeler (örneğin Almanya, Kanada, Birleşik Arap Emirlikleri vb.), öğretmen açığını kapatmak amacıyla Türkiye’den nitelikli öğretmen alımı yapmaktadır.

Öğrencilerimiz yalnızca öğretmenlik mesleğinde değil, aynı zamanda akademik alanda da ilerleyebilmektedir. Lisans eğitimini tamamlayan mezunlarımız, pedagojik formasyon, araştırma becerileri ve akademik yazma yetkinlikleri sayesinde yüksek lisans ve ardından doktora programlarına kabul edilerek üniversitelerde öğretim elemanı olma yolunda kariyerlerini sürdürebilmektedir.

Programdan mezun olan bireylerin, matematiği öğrencilerine sevdirebilen, analitik düşünebilen, teknolojiyle entegre çalışabilen ve iletişim becerileri yüksek bireyler olmaları, onları eğitim sektöründe her zaman tercih edilen öğretmen adayları hâline getirmektedir.

İletişim ve Sosyal Medya Hesapları

E-posta adresi: [email protected]

Instagram: @maltepeilkogretimmatematik

X: @Maltepeilkmat

Program Hakkında

Okul Öncesi Öğretmenliği Programı Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü bünyesinde 2007-2008 eğitim ve öğretim yılında açılmış ve bu akademik yılda ilk öğrencilerini almıştır. Mezunlarımız özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında “Okul Öncesi Öğretmeni” olarak çalışabilmektedirler. Okul Öncesi Öğretmenliği Programında vermek istediğimiz, öncelikle alanında güçlü ve güncel bilgiye sahip, çocuk gelişimini, öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerini iyi bilen, çocuklarla çalışmaktan zevk alan, onlara hayatı öğretirken onlardan öğrenmeyi de bilen, dijital çağa uyum sağlayan, yenilikçi öğretmenler yetiştirmektir. En geniş anlamda amacımız, Türkiye’nin giderek artmakta olan kaliteli öğretmen ihtiyacını karşılamaktır.

Misyon
Misyonumuz, öğrencilerimizin ve mezunlarımızın okul öncesi eğitim alanını iyi tanıyan, bu alana katkı sağlayabilen ve bu alanda çalışabilmek için gerekli donanıma sahip, bilgili ve kendine güvenen eğitimciler olmalarının yanı sıra, öğrenme ve öğretme motivasyonu olan, işbirliği içinde çalışabilen, bilgilerini paylaşabilen, iletişim becerileri güçlü, yaşam boyu öğrenmeyi amaçlayan bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.

Vizyon
Vizyonumuz, amaçlarımıza ulaşabilmek için öğrencilerimize yenilikçi, çağdaş, eleştirel düşünceye imkan veren ve destekleyen, 21. Yüzyıl teknolojilerini takip eden çok yönlü, bireysel farklılık ve ihtiyaçları dikkate alan bir eğitim imkanı vermektir.

Neden Bu Program?

Okul öncesi eğitim alan çocuk sayının artırılması eğitim politikası olarak önemsenmekte bu nedenle okullaşma oranlarının yükseltilmesi Milli Eğitim Bakanlığının öncelikleri arasında yer almaktadır. Okul öncesi öğretmenin Eğitim Fakültesi Okul öncesi Eğitimi Programlarından Mezun olması zorunludur. Benzer bölüm olarak Çocuk Gelişimi bölümü mezunları formasyon aldıktan sonra Anaokullarında görev alabilmekle beraber okul öncesi öğretmenlerinin küçük yaş çocuklarının gelişimlerine yönelik program hazırlama, farklı yöntemler kullanma, özel gereksinimli çocukların eğitimi için kapsayıcı eğitimi planlama ve uygulama becerileri açısından yeterlilikleri üstündür.

Okul Öncesi Eğitim Programı gelişim ve eğitim alanlarını kapsayan oldukça zengin içeriğe ve çok yönlülüğe sahip bir programdır. Programı yürüten öğretim üyelerinin bir kısmının lisans eğitimlerinin çocuk gelişimi alanında olup yüksek lisans ve doktora eğitimlerinin okul öncesi eğitimi alanında olması gelişim ve eğitim alanlarını bir araya getiren geniş bilgi birikimine sahip olduklarını işaret etmektedir. Buna ek olarak bölümde hizmet veren tüm akademik personelin okul öncesi eğitimi alanından ve Türkiye’nin saygın üniversitelerinden mezun olmuş bulunmaları bölüm dışından (bazı özel dersler hariç) destek almaksızın dersleri yürütmelerine imkan tanımaktadır.

Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü alanında uzman akademik personele sahiptir. 1 Profesör, 1 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi ve 2 araştırma görevlisi bölümde görev almaktadır. Program kapsamında verilen her ders hocaların uzmanlaştıkları konulara göre dağıtılmakta, her dersin teorik bölümü en iyi şekilde sunulmakta ve uygulama alanında nasıl kullanılacağı örnek çalışmalarla desteklenmektedir. Derslerde kullanılacak mekan ve teknik donanımlar yeterlidir.

Çift Anadal, Yandal, Yatay ve Dikey Geçiş Olanakları

Okul Öncesi Öğretmenliği Programı yine Eğitim Fakültesi bünyesinde yer alan Özel Eğitim Öğretmenliği programı ile karşılıklı Çift Anadal Programı yürütmektedir. Bunun yanı sıra Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde yer alan Gastronomi ve Mutfak Sanatları Programı ile Yandal programı yürütülmektedir. 

Uluslararası Değişim Programları

Bölümümüzün anlaşması olan üniversitelerin bulunduğu ülkeler aşağıda listelenmiştir;

  • Romanya
  • Bulgaristan
  • Finlandiya
  • Yunanistan
  • Makedonya

İkili Anlaşmalar, Staj ve Mezuniyet Sonrası İş Olanakları

Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı mezunları devlet ve özel okullarda, kurum ve kuruluşlarda veya özel eğitim veren kurumlarda Okul Öncesi Öğretmeni olarak çalışabilirler. Bunun dışında oyuncak firmaları, yayınevleri, Medya Kuruluşları, Belediyeler ve çocukla ilgili tüm kurumlarda görev alabilirler.

Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Programı Milli Eğitim Bakanlığı İl Müdürlüğü, Kadıköy Belediyesi ile işbirliği yapmaktadır.  Öğrencilerimiz genel olarak Milli eğitim Bakanlığının bağımsız anaokullarında staj yapmaktadırlar.

İletişim ve Sosyal Medya Hesapları

İnstagram: mauokuloncesi

Mail: [email protected]

Program Hakkında

Ortak özelliklerimiz, bizleri insan olma noktasında birleştirirken; farklılıklarımız, birey olma kimliğimizi şekillendirir. Farklılık gösteren bireylerin eğitim-öğretim ihtiyaçları çoğu zaman genel eğitim hizmetleriyle karşılanabilmektedir. Ancak bu farklılıkların, toplumun genelinin oluşturduğu normların dışına çıkması durumunda, özel eğitim hizmetlerinin devreye girmesi kaçınılmaz hâle gelir. Bu bağlamda, demokratik toplumların temel ilkelerinden biri olan eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, ancak tüm bireylerin gereksinimlerine uygun destekleyici eğitim ortamlarının sunulmasıyla mümkün olmaktadır.

Özel Eğitim Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2016-2017 akademik yılında kurulmuştur. Lisans programı, Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nın SÖZ puan türüne göre öğrenci kabul etmektedir.

Misyon

Özel Eğitim Bölümünün misyonu; çağdaş, yaratıcı, sorgulayıcı ve araştırmacı bireyler olarak, yüksek motivasyona sahip, etik ilkelere ve evrensel değerlere bağlı özel eğitim öğretmenleri yetiştirmektir. Bu öğretmenlerin, okul öncesi ve ilköğretim düzeyinde zihin yetersizliği, otizm spektrum bozukluğu ve üstün yetenek gibi farklı özel gereksinimlere sahip öğrencilere bireyselleştirilmiş ve farklılaştırılmış eğitim sunabilecek donanıma sahip olmaları hedeflenmektedir. Bölüm ayrıca, öğretmen adaylarına özel eğitim alanında araştırma ve uygulama becerileri kazandırmayı, lisansüstü eğitim olanakları sunmayı ve özel gereksinimli bireyler ile onların öğretmenlerine yönelik bilimsel araştırmalar yürütmeyi amaçlamaktadır.

Vizyon

Özel Eğitim Bölümünün vizyonu; özel eğitim alanında yüksek yeterliliğe sahip öğretmenler yetiştiren, bilimsel araştırma ve uygulamalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde insanlığın refahı, mutluluğu ve bilimsel gelişimine katkı sağlayan, saygın ve tercih edilen bir akademik birim olmaktır. Ayrıca bölüm, diğer vakıf üniversitelerine özel eğitim programları konusunda öncülük etmeyi hedeflemektedir.

Neden Bu Program?

Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı, bireysel farklılıkları merkeze alan kapsayıcı bir eğitim anlayışını benimseyerek, özel gereksinimli bireylerin topluma tam ve etkin katılımını desteklemeyi amaçlamaktadır. Günümüzde yalnızca genel eğitim uygulamalarıyla tüm bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak mümkün olmamakta; farklı gelişim gösteren bireyler için özel olarak yapılandırılmış, bilimsel temelli ve bireyselleştirilmiş eğitim uygulamalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç, özel eğitim öğretmenlerine duyulan ihtiyacı da artırmaktadır.

Bu program:

  • Çağdaş ve bilimsel temellere dayalı bir öğretim programı sunar. Program, özel gereksinimli bireylerin gelişim, öğrenme ve toplumsal katılım süreçlerini destekleyen kuramsal bilgi ve uygulama becerilerini kazandırmayı hedefler.
  • Alanında uzman akademik kadro ile hizmet verir. Öğretim elemanları, yalnızca akademik bilgi sunmakla kalmaz; aynı zamanda öğretmen adaylarının etik sorumluluk, araştırma yetkinliği ve toplumsal duyarlılık kazanmalarını destekler.
  • Uygulama temelli eğitime büyük önem verir. Öğrenciler, eğitim süreci boyunca çeşitli okul ve kurumlarda gözlem ve uygulama yaparak mesleki deneyim kazanır. Bu deneyim, mezuniyet sonrası sahada etkili biçimde görev yapabilmelerine olanak tanır.
  • Disiplinlerarası bakış açısını teşvik eder. Psikoloji, gelişim, dil-konuşma, davranış yönetimi, farklılaştırılmış öğretim ve değerlendirme gibi pek çok alanda bilgi sahibi olunması sağlanır.
  • Toplumsal sorumluluk ve etik değerlere dayalı öğretmenlik anlayışını benimsetir. Özel gereksinimli bireylerin eğitimine katkı sunacak öğretmen adaylarının yalnızca bilgiyle değil, aynı zamanda güçlü bir değerler sistemiyle donanmış olmaları gerektiği düşüncesi merkezdedir.
  • İstihdam olanakları yönünden güçlüdür. Mezunlar, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullar, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, sosyal hizmet kurumları gibi geniş bir yelpazede istihdam edilebilmektedir.

Kapsayıcı ve eşitlikçi eğitim anlayışının giderek önem kazandığı günümüzde, Özel Eğitim Öğretmenliği Programı, yalnızca bir meslek değil; aynı zamanda toplumsal adaletin sağlanmasına katkı sunan bir misyona sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, bu program; duyarlılığı yüksek, bilimsel düşünen ve eğitimde dönüşüm yaratacak öğretmen adayları için güçlü bir başlangıç noktasıdır.

Çift Anadal, Yandal, Yatay ve ve Dikey Geçiş Olanakları

Üniversitemizin disiplinlerarası eğitimi teşvik eden yaklaşımı doğrultusunda, Özel Eğitim Öğretmenliği Programı öğrencilerine çift anadal yapma imkânı sunulmaktadır. Öğrencilerimiz, ilgi alanları ve kariyer hedefleri doğrultusunda farklı programlarla akademik yeterliliklerini çeşitlendirebilmektedirler. Mevcut koşullarda öğrenciler; Okul Öncesi Öğretmenliği, Adalet ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları gibi bölümlerle çift anadal yapabilmektedir.

Bunlara ek olarak, öğrencilerin talepleri doğrultusunda yeni çift anadal protokolleri oluşturulabilmekte ve iş birliği yapılan programların sayısı zamanla genişletilebilmektedir. Bu olanaklar, öğrencilerin hem akademik hem de profesyonel gelişimlerini çok yönlü olarak desteklemeyi ve mezuniyet sonrası istihdam olanaklarını artırmayı amaçlamaktadır.

Program öğrencileri, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelik ve usullere göre, hem kurum içi hem de kurumlar arası yatay geçiş yapma hakkına sahiptir. Yatay geçiş olanakları; öğrencinin not ortalaması, merkezi yerleştirme puanı (Merkezi Yerleştirme ile Yatay Geçiş – MYP), başarı sıralaması gibi ölçütlere bağlı olarak değerlendirilmektedir.

Uluslararası Değişim Programları

Bölümümüz, öğrencilerine küresel ölçekte akademik deneyim kazandırmak amacıyla çeşitli uluslararası değişim programları kapsamında iş birliği fırsatları sunmaktadır. Öğrenciler, öğrenimlerinin belirli bir dönemini yurt dışında geçirme, farklı eğitim sistemlerini tanıma ve kültürler arası etkileşimde bulunma imkânı elde etmektedir. Bu kapsamda, üniversitemizin ikili anlaşmalar çerçevesinde iş birliği yürüttüğü birçok yükseköğretim kurumu bulunmaktadır. Değişim programları özellikle Avrupa Birliği destekli Erasmus+ Programı başta olmak üzere, diğer ikili protokoller aracılığıyla yürütülmektedir. Bu programlar aracılığıyla öğrencilerimiz yalnızca akademik bilgi edinmekle kalmaz; aynı zamanda farklı kültürel bağlamlarda özel eğitime ilişkin yaklaşımları gözlemleme ve karşılaştırma fırsatı bulurlar. Böylece küresel düzeyde donanımlı, açık görüşlü ve çok yönlü özel eğitim öğretmenleri olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.

İkili Anlaşmalar, Staj ve Mezuniyet Sonrası İş Olanakları

Özel Eğitim Öğretmenliği Programı, öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerilerini sahada geliştirmelerine olanak sağlayacak çeşitli iş birlikleri ve uygulama alanlarıyla desteklenmektedir. Bu kapsamda, Tohum Otizm Vakfı ve Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı ile yapılan protokol sayesinde öğrenciler, farklı gereksinimleri olan bireylerle birebir çalışabilecekleri uygulama temelli bir eğitim süreci deneyimleme fırsatına sahip olmaktadır.

Program kapsamında öğretmen adayları, öğretim süreci boyunca çeşitli özel eğitim kurumlarında gönüllü staj çalışmaları yaparak mesleki yeterliliklerini artırmakta; gerçek sınıf ortamlarında gözlem, uygulama ve değerlendirme becerileri kazanmaktadırlar.

Mezuniyet sonrasında öğretmen adayları aşağıdaki kurum ve kuruluşlarda istihdam edilebilmektedir:

  • Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlar:
    • Özel eğitim uygulama okulları
    • Özel eğitim iş uygulama merkezleri
    • Özel eğitim sınıfları (ilkokul ve ortaokul düzeyinde)
    • Destek eğitim odaları
    • Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM)
  • Özel sektör kuruluşları:
    • Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
    • Özel eğitim alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları ve vakıf okulları
  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı kurumlar:

Bu programdan mezun olan öğretmen adayları, hem kamu hem de özel sektörde geniş bir istihdam yelpazesi içinde yer almakta; aynı zamanda özel gereksinimli bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik toplum temelli hizmetlerde etkin roller üstlenmektedir.

İletişim ve Sosyal Medya Hesapları

https://www.instagram.com/mauozelegitimbolumu/